Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2020

Η “επαναστατική” φρασεολογία στην υπηρεσία της αστικής διαχείρισης.



Δεν είναι η πρώτη φορά που η «Πόλη αλλιώς» - ακόμη και στα ψηφίσματα που η ίδια καταθέτει – “συνδιασκέπτεται” με την διοικούσα παράταξη, για να βρει μια κοινή γραμμή στο όνομα της «ομοφωνίας».

Πριν δύο μήνες περίπου μας κατηγορούσε γιατί δεν συναινέσαμε μαζί τους (και με την παράταξη του κυρίου Δημάρχου), σε ένα ψήφισμα που ενώ ξεκίνησε να καταδικάζει την Τούρκικη εισβολή στη Βόρεια Συρία, κατέληξε τελικά να μιλάει για «ημιαυτόνομες Κουρδικές περιοχές».

Πρόσφατα (10/12/19) έφεραν ένα ψήφισμα για την τραγική κατάσταση που επικρατεί στις αστικές συγκοινωνίες της πόλης μας.
Πολύ έγκαιρα, η «Λαϊκή Συσπείρωση» έκανε τις παρατηρήσεις της πάνω στο προτεινόμενο κείμενο, τονίζοντας πως πρέπει να αναδειχτούν τα παρακάτω σημεία:
1.      Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) δεν μπορεί να αντιμετωπίζονται ξεχωριστά για κάθε πόλη. Τα ΜΜΜ πρέπει να είναι ενταγμένα μέσα σε έναν ενιαίο κρατικό φορέα που με έναν επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό θα μπορέσει να καλύψει κάθε περιοχή της χώρας μας.
2.      Στον σχεδιασμό αυτό θα πρέπει να ενταχθεί η κατασκευή σύγχρονων οχημάτων στη χώρα μας, από την οποία δεν λείπουν ούτε οι υποδομές ούτε η τεχνογνωσία.
3.      Το ψήφισμα δεν πρέπει απλά να καταδικάζει την ιδιωτικοποίηση των Αστικών Συγκοινωνιών, αλλά να εναντιώνεται και σε εκείνο το δημόσιο χαρακτήρα ενός καπιταλιστικού κράτους, που λειτουργεί με βάση τα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και την αρχή «κόστους-οφέλους» που στην ουσία ρίχνει όλο το βάρος λειτουργίας στα λαϊκά στρώματα.

Καμιά όμως από τις παραπάνω παρατηρήσεις της «Λαϊκής Συσπείρωσης» δεν έγιναν αποδεκτές από την «Πόλη Αλλιώς» ενώ προτίμησε τη «συνδιαλλαγή απόψεων» με την παράταξη του κ. Δανιηλίδη.

Δύο ημέρες μετά (12/12/19) διαβάσαμε από τη σελίδα της «Πόλης Αλλιώς» το ψήφισμα που – σύμφωνα με την ίδια – εγκρίθηκε μετά τις διαβουλεύσεις τους.
Παρόμοια όμως απόφαση δεν είχε αναρτηθεί από την πλευρά του Δήμου.
Το οριστικό κείμενο αναρτήθηκε τελικά από τον Δήμο ένα μήνα αργότερα (20/1/20) έχοντας σημαντικές διαφοροποιήσεις από το αρχικό ανακοινωθέν της «Πόλης Αλλιώς».

1.      Ο «Αποκλειστικά δημόσιος φορέας συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη», με «εργατικό-κοινωνικό έλεγχο» και «με συμμετοχή του Δήμου», που υπήρχε στο αρχικό τους κείμενο, πήγε περίπατο. Στη θέση του μπήκε η φράση «αποκλειστική αρμοδιότητα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των φορέων της πόλης ή και με συμμετοχή της Περιφέρειας».
Με άλλα λόγια φεύγει από την ευθύνη του κράτους και περνάει στα χέρια της Τοπικής Διοίκησης, η οποία έχει ιδιωτικοποιήσει ένα σωρό τομείς που είχε στην ευθύνη της (απορρίμματα, πράσινο, έργα, συντηρήσεις αυτοκινήτων, μελέτες, κλπ).
2.      Όμως εκτός της Τοπικής Διοίκησης, δέχονται και τη συμμετοχή «φορέων της πόλης» όπως είναι τα επιμελητήρια και «παραγωγικοί φορείς» (βλέπε σύλλογο βιομηχάνων, σύλλογο εξαγωγέων, κλπ).
Αυτοί λοιπόν που υποτίθεται πως είναι εναντίον της ιδιωτικοποίησης των ΜΜΜ, δέχονται να τα βάλουν κάτω από την αρμοδιότητα και την επίβλεψη φορέων των μεγαλο-επιχειρηματιών.
Συνεχίζοντας μάλιστα την κοροϊδία, υπόσχονται πως με αυτό τον τρόπο μπορούν να λειτουργήσουν με «κριτήρια κοινωνικού οφέλους»!!!
3.      Ενώ το αρχικό τους κείμενο μίλαγε για «κατάργηση των διοδίων στην περιφερειακή οδό καθώς και στις εθνικές οδούς» στο τελικό κείμενο “ξεχάστηκαν” οι εθνικοί οδοί παραμένοντας μόνο η περιφερειακή οδός.

Η «Πόλη Αλλιώς» απηχεί τις απόψεις και τον τρόπο δράσης της «ΑΝΤΑΡΣΥΑ», έχοντας σαν επικεφαλής γνωστό της στέλεχος.
Γνωστή λοιπόν και η τακτική τους.
Χρησιμοποιώντας υπερ-επαναστατική φρασεολογία εξυπηρετούν τους σχεδιασμούς του συστήματος, συμπλέοντας τελικά με αστικά κόμματα και παρατάξεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.