Λίγες
ημέρες πριν, ψηφίστηκε από την διοικούσα παράταξη ο Οργανισμός Εσωτερικής
Υπηρεσίας του Δημοτικού Κέντρου Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης Νεάπολης-Συκεών.
Η Λαϊκή
Συσπείρωση ήταν η μόνη παράταξη που αναλυτικά και με στοιχεία απέδειξε πως το
σχέδιο λειτουργίας αυτού του οργανισμού δεν
έγινε με βάση την αντιμετώπιση των πραγματικών λαϊκών αναγκών αλλά με βάση
τα αντιδραστικά δημοσιονομικά πλαίσια
εξοικονόμησης πόρων, που τελικά θα κατευθυνθούν στις μεγάλες επιχειρήσεις
στο όνομα της πολυδιαφημιζόμενης «καπιταλιστικής ανάπτυξης».
Το
καπιταλιστικό κράτος ολοένα και περισσότερο αποποιείται την ευθύνη του για
κοινωνικές παροχές, μεταφέροντάς την στους Δήμους και τα Νομικά τους πρόσωπα,
χωρίς τους απαραίτητους πόρους, γεγονός που αντικειμενικά θα οδηγήσει στον
ευτελισμό αυτών των υπηρεσιών, στην ανταποδοτικότητα και τελικά στην
ιδιωτικοποίηση τους.
Σε αυτή την κατεύθυνση βρίσκεται και ο
προτεινόμενος οργανισμός.
Είναι
φανερό ότι προσπαθεί να στηρίξει έναν μεγάλο όγκο δουλειάς (όπως τον περιγράφει
τουλάχιστον) σε ελάχιστο και πολλές φορές ανειδίκευτο προσωπικό.
Μερικά
παραδείγματα:
1.
Τμήμα Παιδικής Φροντίδας: Έχει στην ευθύνη του δύο παιδικούς σταθμούς με εφτά τμήματα
και τρεις βρεφικούς με οχτώ τμήματα.
Μόνο για την καθημερινή απασχόληση-εκπαίδευση των νηπίων απαιτούνται 38 βρεφονηπιοκόμοι, χωρίς να υπολογίσουμε τα κενά που
μπορεί να δημιουργηθούν από άδειες ή ασθένειες προσωπικού, χωρίς να υπολογιστεί
η αναγκαία διοικητική υποστήριξη, η στελέχωση των μαγειρείων, η καθαριότητα,
κλπ. Το σχέδιο του Οργανισμού προτείνει
μόλις 14 μόνιμες θέσεις (μαζί με αυτήν του μάγειρα). Ακόμα και με τις
προτεινόμενες θέσεις των συμβασιούχων (αν και εφόσον υπάρξει κάποιο πρόγραμμα που
θα τις χρηματοδοτήσει) οι συνολικές θέσεις γίνονται 29.
Το τμήμα αυτό οφείλει να έχει συνεχή και μόνιμη φροντίδα της ιατρικής και ψυχοκοινωνικής στήριξης παιδιών και γονιών.
Πουθενά όμως δεν αναφέρεται η μόνιμη πρόσληψη έστω και ενός ειδικευμένου επιστήμονα
στον τομέα αυτόν.
Το ίδιο ισχύει και για την «ποιότητα των τροφίμων» που υποτίθεται
πως εξασφαλίζει, χωρίς όμως να υπάρχει το εξειδικευμένο προσωπικό που θα κάνει
αυτούς τους ελέγχους. Δεν είναι μακρινή η εμπειρία που είχαμε με τα χαλασμένα
και ακατάλληλα τρόφιμα που βρέθηκαν στα μαγειρεία των παιδικών σταθμών.
2.
Τμήμα Προστασίας Γ’ Ηλικίας, και
ευπαθών κοινωνικών ομάδων: Έχει στην ευθύνη του εννέα ΚΑΠΗ,
με σύνολο μελών περίπου 10.000. Γι
αυτόν τον τεράστιο όγκο της δουλειάς ορίζει
μόλις 7 άτομα προσωπικό που δεν αναλογεί ούτε σε έναν μόνιμο εργαζόμενο ανά
ΚΑΠΗ. Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ μέσα στις ευθύνες του τμήματος είναι οι
επισκέψεις σε σπίτια ανήμπορων συνδημοτών όπως και η μεταφορά τους όταν και
όποτε χρειαστεί, δεν προβλέπει γι αυτή
τη δουλειά ούτε μία μόνιμη θέση οδηγού.
3.
Τμήμα Υγειονομικής Υπηρεσίας-Ιατρικών
Παροχών-Δημοτικών Ιατρείων: Ενώ ο Οργανισμός διαφημίζει πως θα «υλοποιεί προγράμματα πρόληψης και αγωγής
υγείας για όλους τους κατοίκους», δηλαδή για 100.000 περίπου πληθυσμό, και
ταυτόχρονα θα «παρέχει αποτελεσματικές και ποιοτικές υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας
υγείας, φυσιοθεραπείες, εργοθεραπείες, ήπιες αθλητικές ασκήσεις, κλπ» εγκρίνει
τελικά μόλις πέντε θέσεις μόνιμου
προσωπικού που δεν περιλαμβάνεται
ούτε ένας γιατρός!!!
Στατιστικά πρέπει να αναφερθεί – για να υπάρχει και ένα μέτρο σύγκρισης –
ότι στο φτωχό νησί της Κούβας
υπάρχουν 67 γιατροί (όλοι ενταγμένοι στο δημόσιο σύστημα υγείας) ανά 10.000
κατοίκους. Δηλαδή περίπου 1 γιατρός ανά
150 κατοίκους.
Στην πλούσια ΕΕ ο μέσος όρος (συμπεριλαμβανομένων και
των ιδιωτικών ιατρείων και κλινικών) είναι 1
γιατρός ανά 300 κατοίκους.
Η δε πρόταση του
Οργανισμού (που
φιλοδοξεί να παίξει τον ρόλο της πρωτοβάθμιας βαθμίδας υγείας στον Δήμο μας)
είναι – ακόμα και αν οι προτεινόμενοι 20 συμβασιούχοι είναι όλοι γιατροί – ένας γιατρός ανά 5000 κατοίκους!!!
Και τα άλλα
τμήματα του οργανισμού στελεχώνονται με την ίδια λογική.
Στο τμήμα Διοικητικού-Οικονομικού, που όπως ισχυρίζεται «μεριμνά
για την θέσπιση κανόνων υγιεινής και ασφάλειας των εργαζομένων παρέχοντας κάθε διοικητική υποστήριξη στους γιατρούς εργασίας και στους τεχνικούς ασφαλείας», τελικά
πουθενά δεν προβλέπει … να υπάρχουν τέτοιες θέσεις.
Όμως ο
προτεινόμενος οργανισμός ακολουθεί κατά γράμμα και όλες τις αντιδραστικές
κατευθύνσεις της ΕΕ.
-
Εισάγει
τον θεσμό της «αξιολόγησης» των
εργαζομένων, διατηρώντας μάλιστα τα στοιχεία της αξιολόγησης για κάθε έναν
εργαζόμενο (φακελώνοντας στην ουσία τους εργαζόμενους).
-
Συνεχίζει
και επιβεβαιώνει τον «ανταποδοτικό»
χαρακτήρα του Οργανισμού, αφού συνεχίζει την είσπραξη συνδρομών από τους
δημότες για τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
-
Στηρίζει
τον μεγαλύτερο όγκο της δουλειάς του όχι
σε μόνιμο προσωπικό αλλά σε συμβασιούχους, που δεν θα γνωρίζουν πότε και αν
θα εργαστούν αφού η όποια εργασία τους θα εξαρτάται από τη συνέχιση ή μη
κάποιων προγραμμάτων, με συνθήκες εργασίας που θα στηρίζονται στις γνωστές
αντεργατικές «βέλτιστες πρακτικές» της ΕΕ.
-
Έναν
μεγάλο όγκο δουλειάς τον στηρίζει επίσης στον λεγόμενο «εθελοντισμό» αλλά και στην τσάμπα
εργασία που υποχρεώνονται να κάνουν οι σπουδαστές ΤΕΙ ή ΙΕΚ για να πάρουν
το πτυχίο τους, στο όνομα της δήθεν πρακτικής άσκησης, που στην πράξη καμία
εκπαίδευση δεν τους προσφέρει (αφού δεν θα έχουν δίπλα τους εξειδικευμένους
εργαζόμενους για να τους εκπαιδεύουν).
Η διοίκηση
του Δήμου όμως, είχε και την στήριξη του
εργοδοτικού σωματείου της Δημοτικής Επιχείρησης, που χειροκρότησε αυτόν τον
οργανισμό, χωρίς να βγει να κάνει ούτε μία κριτική (έστω και για την τιμή των
όπλων).
Καυτηριάζοντας
την στάση αυτή, ο εκπρόσωπος της Λαϊκής Συσπείρωσης είπε:
«Και με αυτόν τον τρόπο οι εργαζόμενοι μπορούν να αντιληφθούν τον ρόλο των εργοδοτικών σωματείων – που οι
διοικήσεις τους σκύβουν το κεφάλι απέναντι στην πολιτική και την θέληση των
όποιων εργοδοτών τους – και να τα ξεχωρίσουν
από τα ταξικά σωματεία που όχι μόνο
δεν φοβούνται να υπερασπιστούν τα δίκαια αιτήματα του συνόλου των εργαζομένων,
αλλά οργανώνουν αγώνες και
κινητοποιήσεις για να τα διεκδικήσουν».