Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2020

Ποιος κατασκεύασε το εμβόλιο Covid-19; (Ποιος έχτισε τη Θήβα την εφτάπυλη;)


Μήνες τώρα παρακολουθούμε τον ανταγωνισμό μεταξύ των μεγάλων φαρμακευτικών ομίλων για το ποιος έκοψε πρώτος το νήμα της κατασκευής του εμβολίου, ποιο εμβόλιο είναι το πιο αξιόπιστο και αποτελεσματικό, ποιος έχει τη δυνατότητα της παραγωγής δισεκατομμυρίων δόσεων και ποιος βέβαια θα πάρει το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας των κερδών.

Ποιος τελικά κατασκεύασε το εμβόλιο κατά του Covid-19;

Η Αμερικάνικη «Pfizer» ή η Γερμανική «BioNTech»;

Η Κινέζικη «Sinovac Biotech» ή η Βρετανική «AstraZeneca»;

 

Οι μέτοχοι και ιδιοκτήτες αυτών των εταιρειών είναι οι κατασκευαστές των εμβολίων; 

Αυτοί απομόνωσαν στα εργαστήρια τον COVID-19; Αυτοί τον μελέτησαν και βρήκαν τα κατάλληλα αντιγόνα; Αυτοί ήταν που δούλεψαν δεκάδες χιλιάδες ώρες πάνω σε πειράματα;

Οι χιλιάδες επιστήμονες, γιατροί, νοσηλευτές, σε τίποτα δεν βοήθησαν;

Και αυτοί οι εκατοντάδες χιλιάδες που διακινδύνεψαν την υγεία τους για να γίνουν πάνω τους τα πειράματα; Δεν λογαριάζονται;

Τα σύγχρονα εργαστηριακά μηχανήματα, από εργάτη χέρι δεν φτιάχτηκαν;

Από σίδηρο, από χαλκό κι’ από γυαλί δεν είναι φτιαγμένα;

Κι αυτά – ο σίδηρος, ο χαλκός και το γυαλί – ποιος τα ‘φτιαξε;

Τα ψυγεία, μέσα στα οποία θα συντηρηθούν;

Τα αυτοκίνητα, με τα οποία θα μεταφερθούν; Ποιοι τα κατασκεύασαν; Ποιοι τα οδηγούν;

Τη γνώση αιώνων δεν αξιοποίησαν οι σύγχρονοι επιστήμονες;

Κι’ αυτή η γνώση, μόνη της βγήκε;

Τα σχολεία ποιος τα έχτισε; Τα θρανία;

Τα βιβλία; Μόνα τους τυπώθηκαν;

Οι δάσκαλοι και οι μαθητές, δεν έτρωγαν; Γυμνοί γυρνούσαν;

Το φαγητό, τα ρούχα, τα παπούτσια, ποιος τους τα έφτιαξε;

 

Ποιος είναι τελικά ο «δημιουργός»;

Αυτοί οι λίγοι που κρατούν στα χέρια τους τις μετοχές και την ιδιοκτησία των μέσων παραγωγής ή το σύνολο των εργαζομένων – σωματικά και πνευματικά – ανθρώπων;

 

Και αφού δώσεις τη σωστή απάντηση στο παραπάνω ερώτημα, απάντησε και στα επόμενα:

·        Πώς γίνεται οι ιδιοκτήτες αυτών των εταιρειών να αποφασίζουν ποια εμβόλια και φάρμακα θα κυκλοφορήσουν, σε τι τιμές και με ποιον τρόπο θα διανεμηθούν, όταν δεν συμβάλουν σε τίποτα στην παραγωγή τους;

·        Γιατί οι ατέλειωτες χιλιάδες των εργαζομένων, που με τον καθημερινό τους αγώνα παράγουν όλο τον πλούτο του κόσμου, μπορούν να γευτούν μόνο λίγα ψίχουλα απ’ αυτόν;

Οφείλεις να δώσεις αυτές τις απαντήσεις.

Γιατί χρέος σου είναι με τα δικά σου χέρια να σηκωθείς

Γιατί εσύ (ο πραγματικός δημιουργός) πρέπει να πάρεις την εξουσία.

 

(Το κείμενο στηρίχτηκε στο ποίημα του Μπρεχτ: «Ερωτήσεις ενός εργάτη που διαβάζει»)

Στελ. Μαργ.

 


 

Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου 2020

Ομόφωνο ψήφισμα για την απονομή του βραβείου Νόμπελ Ειρήνης στην Κουβανική Διεθνή Ιατρική Ταξιαρχία «Henry Reeve»


Ψήφισμα στήριξης της πρότασης να απονεμηθεί το Βραβείο Νόμπελ Ειρήνης για το 2021 στην Κουβανική Διεθνή Ιατρική Ταξιαρχία «Henry Reeve» εξέδωσε ομόφωνα το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Νεάπολης-Συκεών.

 

«Στις συνθήκες της πανδημίας -το δεύτερο κύμα της οποίας βρίσκεται σε εξέλιξη- είναι μεγάλης σημασίας το παράδειγμα αλληλεγγύης και ανθρωπιάς της προσφοράς των Κουβανών γιατρών και νοσηλευτών.

Οι Κουβανοί γιατροί και νοσηλευτές έχουν προσφέρει από το 2005 σημαντική βοήθεια σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών και σοβαρών επιδημιών σε εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.

Είναι γεγονός πως οι ομάδες των Κουβανών γιατρών δραστηριοποιούνται κυρίως σε φτωχές χώρες, συνδράμοντας και φροντίζοντας συνανθρώπους μας ανά την υφήλιο που βρίσκονται σε ανάγκη. 

Η συμβολή της ταξιαρχίας «Henry Reeve» στην παγκόσμια προσπάθεια για την καταπολέμηση της πανδημίας του COVID-19 αλλά και η δράση της όλα τα προηγούμενα χρόνια ενισχύουν το αίτημα να είναι η Ταξιαρχία «Henry Reeve» υποψήφια για το Νόμπελ Ειρήνης 2021.

Το Δημοτικό Συμβούλιο του δήμου Νεάπολης-Συκεών στηρίζει την παγκόσμια καμπάνια για την απονομή του Βραβείου Νόμπελ Ειρήνης στην Κουβανική Διεθνή Ιατρική Ταξιαρχία «Henry Reeve».


 

ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2021, ισοσκελισμένος με τη φτώχεια και τη δυστυχία του λαού

 


Τον βαθιά αντιδραστικό χαρακτήρα του προϋπολογισμού, ανέδειξαν οι δημοτικοί σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης», στη συνεδρίαση – μέσω τηλεδιάσκεψης – του δημοτικού συμβουλίου.

Ξετινάζοντας κυριολεκτικά τον προϋπολογισμό που έφερε η διοίκηση και παρουσιάζοντας στοιχεία, ακόμη και σε βάθος δεκαετίας σε κάποιους κωδικούς, απέδειξαν με σχολαστικότητα: 

1.      Την συμβολή αυτών των προϋπολογισμών στην παραπέρα φτωχοποίηση και εξαθλίωση των λαϊκών νοικοκυριών του δήμου

2.      Τα νήματα που τον συνδέουν με τις γενικότερες αντιλαϊκές πολιτικές της ΕΕ και των αστικών κομμάτων (ΝΔ, ΚΙΝΑΛ, ΣΥΡΙΖΑ, μαζί με τα στηρίγματά τους ΔΗΜΑΡ, ΑΝΕΛ, κλπ) που κυβέρνησαν τη χώρα όλα αυτά τα χρόνια.

 

Να τι δείχνουν τα στοιχεία αυτά:

Α) Ξεκινώντας από τα ΕΣΟΔΑ και ειδικότερα από αυτά που προέρχονται από την κρατική ενίσχυση (εκφράζονται με τον κωδικό 06.00.06 ως ΚΑΠ – Πίνακας 1) φαίνεται καθαρά – με εξαίρεση μιας μόνο χρονιάς – η συνεχή μείωση τους.



Το 2010 – αμέσως πριν την εφαρμογή του «Καλλικράτη» – και υπολογίζοντας τις ΚΑΠ των τεσσάρων ξεχωριστών τότε Δήμων (Συκιές, Νεάπολη, Πεύκα και Αγ. Παύλο), το σύνολο των εσόδων από τις κρατικές ενισχύσεις ήταν 21.812.397 ευρώ, για να οδηγηθούν το 2021  στα 9.431.404 ευρώ, δηλαδή μια μείωση της τάξης του 57%.

Όπως φαίνεται και από τη μεσαία στήλη του Πίνακα 1, το συνολικό ποσό χρημάτων που χάθηκαν από το Δήμο μας, στη διάρκεια αυτής της δεκαετίας, είναι περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ.

Τα ίδια περίπου συμβαίνουν και στο κονδύλι των έκτακτων εσόδων. Αν δούμε τον κωδικό που αφορά τις «έκτακτες επιχορηγήσεις για επενδύσεις» (κωδικός 06.00.13 – Πίνακας 2) – όπου περιέχονται όλα τα Ευρωπαϊκά και άλλα χρηματοδοτούμενα προγράμματα, όπως: ΕΣΠΑ, ΠΔΕ, ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ, κλπ. –παρατηρούμε παρόμοια φθίνουσα πορεία, με σημαντικές βέβαια διαφοροποιήσεις από χρονιά σε χρονιά, πράγμα που είναι φυσικό αφού τα προγράμματα αυτά ούτε σίγουρα είναι, ούτε βεβαιώνουν το ποσό που θα εκταμιευτεί τελικά (πράγμα που δεν ισχύει στις ΚΑΠ).



Όπως φαίνεται στη μεσαία στήλη του Πίνακα 2, τα χρήματα που χάθηκαν από τις «έκτακτες επιχορηγήσεις» για όλη τη δεκαετία είναι της τάξης των 60 εκατ. ευρώ.

 

 

Β) Όσο αφορά τα «δημοτικά χαράτσια» που πληρώνει η λαϊκή οικογένεια – πέρα από την κρατική αφαίμαξη μέσω ΦΠΑ, ΕΝΦΙΑ, φόρου εισοδήματος και δεκάδων άλλων εισφορών – αυτά περιλαμβάνονται μέσα σε τρεις κωδικούς:

·        06.00.03 Ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού

·        06.00.04 Έσοδα από λοιπά τέλη, δικαιώματα και παροχή υπηρεσιών

·        06.00.05 Δημοτικοί φόροι

 

Ο Πίνακας 3, δείχνει πολύ παραστατικά την εξέλιξη αυτών των κωδικών τις τελευταίες πέντε χρονιές. 



Στα ανταποδοτικά τέλη (06.00.03) βλέπουμε πως παρά τη μικρή μείωση του συντελεστή που έγινε πριν από λίγα χρόνια (και που οφείλονταν στην μεγάλη μείωση του αριθμού των εργαζομένων στην καθαριότητα αλλά και στη τεράστια μείωση του μισθού τους), τελικά το συνολικό ποσό που εισπράττει ο δήμος για το 2021 είναι αυξημένο κατά 318.000 ευρώ σε σύγκριση με το 2020 και κατά 583.000 ευρώ με το 2019.

Αυτό γίνεται γιατί κυβερνήσεις και τοπικές διοικήσεις, “αξιοποίησαν” τη νομιμοποίηση των επιπλέον τετραγωνικών των σπιτιών (αποθήκες, υπόγεια, ημιυπαίθριους, κλπ), βρίσκοντας έναν εύκολο τρόπο αύξησης των εσόδων τους

Από την άλλη μεριά ο δυνητικός φόρος ηλεκτροδοτούμενων χώρων (06.00.05) έχει κι αυτός μια αυξητική πορεία κατά 31% από το 2016.

 

Γ) Ξεσκαλίζοντας τον κωδικό των εσόδων  06.00.3, που αφορά «χρέη από βεβαιωθέντα έσοδα παρελθόντων ετών», εκεί υπάρχει μία οφειλή της τάξης των 1.890.000 ευρώ που χρωστάνε μόλις 10 οφειλέτες.

Ανάμεσά τους ξεχωρίζει η εταιρεία που εκμεταλλεύεται το γνωστό ξενοδοχείο στην κορυφή του Σεϊχ Σου, με χρέος των 183.000 ευρώ.

Αυτό που πραγματικά «βγάζει μάτι» όμως, και αφήνει πολλά ερωτηματικά, είναι το χρέος του πρώην νοικάρη του δημοτικού παρκινγκ κάτω από τον ναό του Αγ. Δημητρίου.

Ο συγκεκριμένος κύριος χρωστάει στα ταμεία του Δήμου 180.000 ευρώ.

Τα χρέη του όμως πρωτοεμφανίζονται από το 2009.

Παρόλα αυτά η διοίκηση του δήμου επέτρεπε τον κύριο αυτόν να συνεχίζει την εκμετάλλευση του παρκινγκ όλο το 2010, όλο το 2011 όπως και το 2012 (!!!), συνεχίζοντας όχι μόνο να μην πληρώνει το οφειλόμενο νοίκι αλλά να αφήνει απλήρωτους και τους λογαριασμούς ΔΕΗ, ΕΥΑΘ, ΤΑΠ, Δημοτικά τέλη, κλπ.

Σήμερα η διοίκηση του δήμου δε λέει κουβέντα γι αυτές τις υπέρογκες οφειλές ενώ την ίδια στιγμή δεν διστάζει να απειλεί με κατασχέσεις και πλειστηριασμούς μικροοφειλέτες ακόμη και των 500 ευρώ.

 Τι δείχνουν τα στοιχεία μέχρι τώρα;

Όλα αυτά τα χρόνια – και σαν αποτέλεσμα των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων του «Καλλικράτη» και του «Κλεισθένη», που ψήφισαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ και που στηρίχτηκαν από τα κομματικά τους στελέχη στην τοπική διοίκηση – οι κρατικές ενισχύσεις που δίνονται προς τους δήμους μειώθηκαν πάνω από το μισό (μείωση ΚΑΠ στον δήμο μας 57%) ενώ ταυτόχρονα αυξάνονται οι δημοτικοί φόροι και τα τέλη.

Αυτό βέβαια, εκτός από την επιπλέον φορολόγηση των λαϊκών νοικοκυριών, έχει σαν αποτέλεσμα και τη μη υλοποίηση αναγκαίων έργων που είναι απαραίτητα για την αντιμετώπιση οξυμένων λαϊκών προβλημάτων, όπως είναι η σοβαρή έλλειψη σύγχρονων σχολικών μονάδων, χώρων πολιτισμού και αθλητισμού, μέτρων πυροπροστασίας και αντιπλημμυρικής θωράκισης και πολλά άλλα.

 

Δ) Η εξέταση των κωδικών που αφορούν την υλοποίηση τεχνικών έργων, επιβεβαιώνει την παραπάνω άποψη.

Στον Πίνακα 4, φαίνονται καθαρά τα πραγματικά ποσά υλοποίησης των έργων (κωδικοί 02.30.73 και 02.64.73) για κάθε χρόνο, όπως και το ποσοστό υλοποίησης του τεχνικού προγράμματος.



Παρά λοιπόν τους υπεροπτικούς κομπασμούς της διοίκησης του δήμου και τα αυτοσυχαρίκια που δίνουν στον εαυτό τους κάθε λίγο και λιγάκι, τα στοιχεία, από τους δικούς τους προϋπολογισμούς, διαψεύδουν παταγωδώς τα δήθεν επιτεύγματά τους. 

Το τεχνικό πρόγραμμα που οι ίδιοι ψηφίζουν κάθε χρόνο – και που υπολείπεται κατά πολύ των πραγματικών αναγκών του λαού – υλοποιείται σε ποσοστό από 5 έως 15% το πολύ!

Όμως η ανάγνωση του συγκεκριμένου πίνακα, αναδεικνύει και ένα ακόμη στοιχείο.

Το 2012 ο προϋπολογισμός του δήμου ξεκίναγε με ένα κονδύλι τεχνικών έργων της τάξης των 42.699.738 ευρώ καταλήγοντας το 2021, στη δική τους πρόταση των μόλις 11.129.085 ευρώ.

Σε απόλυτες τιμές η μείωση φτάνει στο ποσό των 31,5 εκατομμυρίων ευρώ και σε ποσοστό αποτελεί μείωση κατά 74%

Αυτό κι αν δεν αποτελεί “επίτευγμα” !!!

 

Να λοιπόν οι αιτίες που πολλά νηπιαγωγεία λειτουργούν ακόμα σε νοικιασμένα μαγαζιά, χωρίς αυλή και σε εντελώς ακατάλληλους χώρους, να γιατί στοιβάζονται οι μαθητές σε 25άρια (και παραπάνω πολλές φορές) τμήματα, να γιατί χρησιμοποιούνται ακόμη και σήμερα σαν σχολεία, κτήρια του πιο προηγούμενου αιώνα.

 

Ε) Την ίδια χρονική περίοδο, που εξετάζουμε αυτούς τους προϋπολογισμούς, οι λαϊκές οικογένειες ανέβαιναν έναν Γολγοθά φτώχιας και δυστυχίας.

Η ανεργία εκτινάσσονταν στα ύψη, οι μισθοί και τα μεροκάματα (όταν βρίσκονταν κάποια δουλειά) ήταν – και συνεχίζουν να είναι – της πείνας.

Όλες διαχρονικά οι κυβερνήσεις, με τους αντεργατικούς νόμους που ψήφιζαν, άναψαν το πράσινο φως στους εργοδότες, επιτρέποντάς τους να καταπατούν ένα προς ένα κάθε εργασιακό δικαίωμα. Εργασία λάστιχο, κάποτε με λίγες ημέρες το μήνα ή λίγες ώρες την ημέρα και όποτε τους χρειάζονταν με συνεχόμενα 10ωρα και 12ωρα, χωρίς υπερωρίες και τις περισσότερες φορές με απλήρωτη εργασία.

Στο δήμο μας, δυστυχώς, υπάρχουν αρκετά παραδείγματα υποσιτισμένων παιδιών, νοικοκυριών με κομμένο το ρεύμα, λαϊκών σπιτιών που παραμένουν παγωμένα το χειμώνα γιατί δεν υπάρχουν χρήματα να τα θερμάνουν.

Η διοίκηση του δήμου αρνιόταν επίμονα όμως να εκταμιεύσει και το παραμικρό κονδύλι για να διαθέσει έστω και ένα σάντουιτς στους μαθητές των σχολείων.

Αρνιέται, ακόμη και σήμερα, να απαλλάξει από δημοτικά τέλη και φόρους άνεργες και άπορες οικογένειες.

Με το σταγονόμετρο εκταμιεύονται χρήματα για το κοινωνικό παντοπωλείο και φαρμακείο, προσβλέποντας μονάχα στην εθελοντική συνεισφορά και αλληλεγγύη (καλεί δηλαδή τον φτωχό να βοηθήσει τον εξαθλιωμένο).

Να τι δείχνουν τα στοιχεία των προϋπολογισμών τους:

·        Για το κοινωνικό παντοπωλείο, μια ολόκληρη τριετία (2016-2018), δεν εκταμίευσαν ούτε ένα ευρώ, αφήνοντας το να λειτουργεί μονάχα με τις λιγοστές χορηγίες και την εθελοντική προσφορά των πολιτών. Το 2019 και 2020 εκταμίευσαν ψίχουλα της τάξης των μόλις 18 χιλιάδων ευρώ (κωδ. 02.15.6699.01).

·        Για το κοινωνικό φαρμακείο, μία ακόμα χειρότερη εικόνα. Στην πενταετία από 2016-2020, μόνο το 2019 εκταμίευσαν ψίχουλα των 12 χιλιάδων ευρώ, ενώ για όλες τις υπόλοιπες χρονιές ένα μεγάλο μηδέν (κωδ. 02.15.6631.02).

·        Χρηματική βοήθεια σε άπορους. Ενώ ο νόμος τους δίνει το δικαίωμα να διαθέτουν το 1,5% των τακτικών εσόδων του δήμου σε οικονομικά αδύνατους, καθώς και σε πολύτεκνους κατοίκους, η διοίκηση περιμένει να τους δει να σέρνονται πρώτα στο πάτωμα από την πείνα, για να εκταμιεύσει και να προσφέρει … «μισό κουλούρι».

Για να γίνει πιο κατανοητή η “γαλαντόμα” προσφορά της να πούμε πως αυτό το 1,5% αντιστοιχεί περίπου στις 300.000 ευρώ τον χρόνο όταν η μέση ετήσια «προσφορά» της δεν ξεπερνάει τις 6.000 ευρώ για όλη την τελευταία πενταετία (κωδ 02.00.6733.01).

·        Αρκετές γειτονιές του δήμου έχουν γεμίσει με τρωκτικά και ακαθαρσίες αλλά οι κωδικοί της απεντόμωσης, της μυοκτονίας και της απολύμανσης, παραμένουν ανέπαφοι όλα αυτά τα χρόνια (κωδ 02.20.6279.01).

·        Τι κι αν οι δρόμοι μετατρέπονται σε ποτάμια τις ώρες έντονης βροχόπτωσης. Τι κι αν κινδύνεψε η ζωή κατοίκων που παρασύρθηκαν από τα όμβρια ύδατα. Ο κωδικός που αφορά τον καθαρισμό των φρεατίων παραμένει σχεδόν μηδενικός (εκταμίευσαν μόλις 7000 ευρώ για όλη την πενταετία). (κωδ 02.25.6275).

·        Κανένα αντιπλημμυρικό έργο δεν υπάρχει για υλοποίηση, σε κανέναν προϋπολογισμό όλης της προηγούμενης δεκαετίας. Το κονδύλι για έργα προστασίας στα «βράχια της Ευαγγελίστριας», παραμένει, επίσης για μια δεκαετία, κοροϊδευτικά σταθερό στα 1000 ευρώ, και βέβαια μόνο από τύχη δεν έχουμε θρηνήσει θύματα.

·        Για την πυροπροστασία, η ιστορία θα ήταν για γέλια, αν δεν ήταν τόσο σοβαρή. Κάθε χρόνο μπαίνει στον προϋπολογισμό του δήμου, από τους εθνικούς πόρους, ένα κονδύλι των 57.800 ευρώ, χαρακτηρισμένο ειδικά γι αυτό το σκοπό. Παρά το γεγονός ότι το κονδύλι αυτό είναι πολύ μικρό και θα χρειαζόταν να συμπληρώσει και ο δήμος, από το αποθεματικό του, για έργα πυροπροστασίας, τελικά ούτε και αυτό το ελάχιστο ποσό δεν ξοδεύεται, με αποτέλεσμα να μένουν αχρησιμοποίητα και αυτά τα λίγα χρήματα (κωδ 02.30.7425.01).

·        Όλα αυτά τα χρόνια ερασιτεχνικοί αθλητικοί και πολιτιστικοί σύλλογοι του δήμου αφέθηκαν αβοήθητοι, χωρίς να τους έχει δοθεί η παραμικρή χρηματοδότηση. Αντίθετα καλούνται να πληρώνουν ένα σεβαστό ποσό για τη χρήση αιθουσών, όταν τις χρειάζονται για τις εκδηλώσεις τους.

·        Σημαντικά κτήρια-ιστορικά μνημεία (πύργος Δελασάλ και βυζαντινοί νερόμυλοι στα Πεύκα, κατοικία Παπαϊωάννου στον Αγ. Παύλο), αφήνονται να ρημάζουν, χωρίς να υπάρχει καμιά πρόνοια και κανένα κονδύλι στους προϋπολογισμούς για τη συντήρηση και την αξιοποίησή τους.

·        Δεν παραλείπουν τέλος, να δίνουν προς εκμετάλλευση σε ιδιώτη το παραλιακό οικόπεδο στην Ποτίδαια Χαλκιδικής, που ενώ θα μπορούσε να ξαναλειτουργήσει σαν χώρος κατασκήνωσης, προς όφελος των λαϊκών οικογενειών, αυτοί προτιμούν να υπηρετούν τα συμφέροντα των επιχειρηματιών.

 

Τελειώνοντας, αξίζει να αναφερθούμε στις σημαντικές αλλαγές που έγιναν όλα αυτά τα χρόνια στους εργαζόμενους του δήμου, που και αυτό – μαζί με όλα τα παραπάνω – αποδείχνει την αντιλαϊκή πολιτική που ακολούθησαν όλα αυτά τα χρόνια, τόσο οι κυβερνήσεις της χώρας μας, άλλο τόσο όμως και η διοίκηση του δήμου.

Αρχές του 2011 ο τότε ενιαίος δήμος απασχολούσε 401 εργαζόμενους με σταθερή και μόνιμη εργασία (Μόνιμοι: 227 - Ι.Δ. Αορίστου χρόνου: 174) και μόλις 23 εργαζόμενους με 8μηνες συμβάσεις.

Σήμερα οι εργαζόμενοι με μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας μειώθηκαν στους 245 (Μόνιμοι: 142 - Ι.Δ. Αορίστου χρόνου: 103), και οι εργαζόμενοι με διάφορες συμβάσεις (8μηνες ή 10μηνες) 108.

Με άλλα λόγια, όχι μονάχα μειώθηκε ο συνολικός αριθμός των εργαζομένων κατά 71 θέσεις εργασίας, αλλά και οι μόνιμες θέσεις μετατράπηκαν σε συμβάσεις κάποιων λίγων μηνών με δραματικό βέβαια αποτέλεσμα στη ζωή των εργαζομένων.

Όσο για τους εργαζόμενους στη δημοτική επιχείρηση ΚΕΥΝΣ, εκεί το σύνολο σχεδόν των εργαζομένων (που αριθμεί περισσότερους από ότι ο δήμος) είναι συμβασιούχοι ορισμένου χρόνου.

 

Κάθε μέρα που περνάει γίνεται ολοένα και πιο καθαρό, σε κάθε εργαζόμενο, σε κάθε άνεργο, σε κάθε μικροεπαγγελματία ή αυτοαπασχολούμενο, σε κάθε νέο ή συνταξιούχο, σε κάθε λαϊκό νοικοκυριό, πως όσο θα έχουν στα χέρια τους την εξουσία οι εκμεταλλευτές του λαού και οι πολιτικοί τους εκπρόσωποι, η ζωή του λαού ολοένα και θα χειροτερεύει.

Μόνη λύση είναι οι εργαζόμενοι να συνειδητοποιήσουν τη δύναμή τους και ενωμένα και αγωνιστικά να ανατρέψουν τη σημερινή κατάσταση, παίρνοντας οι ίδιοι την εξουσία στα χέρια τους.

 

 

 

 

 

Σάββατο 19 Δεκεμβρίου 2020

ΑΙΤΗΜΑ για ΕΚΤΑΚΤΟ ΘΕΜΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ (22/12/20): Ουσιαστικά μέτρα ασφάλειας της υγείας μαθητών, εκπαιδευτικών και εργαζομένων


Η «Λαϊκή Συσπείρωση», ενόψει των κυβερνητικών ανακοινώσεων για άνοιγμα των σχολείων στις 7 Ιανουαρίου 2021, έστειλε την παρακάτω επιστολή-αίτημα, προς τη διοίκηση του δήμου και σε κάθε δημοτικό σύμβουλο.

«Σύμφωνα με τις κυβερνητικές ανακοινώσεις τα σχολεία θα ανοίξουν στις 7 Ιανουαρίου.
Στο προηγούμενο άνοιγμα των σχολείων, τον Σεπτέμβρη, αποκαλύφθηκαν μεγάλα και σοβαρά προβλήματα που έβαλαν σε τεράστιο κίνδυνο την υγεία μαθητών, εκπαιδευτικών και εργαζομένων.

Σε όλους μας είναι γνωστή η αλματώδης αύξηση των κρουσμάτων που ακολούθησε, με θλιβερή κατάληξη να θρηνούμε και νεκρούς.

Ανεξάρτητα από τις συνθήκες που θα επικρατούν στις 7 Ιανουαρίου και το αν ανοίξουν τα σχολεία, ενόψει της άγνωστης διάρκειας της κρίσης, είναι επιτακτικό να δημιουργηθούν ΤΩΡΑ όλες εκείνες οι απαραίτητες προϋποθέσεις για το ασφαλέστερο άνοιγμά τους.

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» ζητάει να συζητηθούν αυτές οι προϋποθέσεις για το ασφαλέστερο άνοιγμα των σχολείων μας στις 7 Γενάρη και τα μέτρα που απαιτούνται να παρθούν».

Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2020

Συνεχίζουν την φορομπηχτική πολιτική τους


Παρά τις τεράστιες δυσκολίες που περνάνε οι λαϊκές οικογένειες του δήμου μας, με την τεράστια ανεργία, τα κλειστά μαγαζιά, τη συρρίκνωση μισθών και μεροκάματου (όταν και όποτε βρεθεί), τη φτώχεια να σπάει κόκαλα, η διοίκηση του δήμου επιμένει στη συνέχιση των δυσβάστακτων ανταποδοτικών τελών και δημοτικών φόρων που επιβάλει και για το 2021.

Στηρίζοντας την αντιλαϊκή πολιτική της «ανταποδοτικότητας», η διοίκηση του δήμου όχι μόνο αρνήθηκε να μειώσει τα υπέρογκα δημοτικά τέλη και φόρους αλλά στην πράξη αυξάνει τις εισπράξεις της για τον ερχόμενο χρόνο αφού στον προτεινόμενο προϋπολογισμό της για το 2021 έχει μία αύξηση της τάξης των 320.000 ευρώ (αύξηση 6%) στα ανταποδοτικά τέλη και των 60.000 ευρώ (4,3%) στο δημοτικό φόρο.

Οι ισχυρισμοί της για κάποια μέτρα προστασίας των εξαθλιωμένων νοικοκυριών (άτομα που ζουν με το «Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης», κλπ) αποδείχτηκαν κούφια λόγια, αφού μόλις το 10% αυτών των ατόμων προσήλθαν στις υπηρεσίες του δήμου για να διεκδικήσουν την έκπτωση του 50% που δικαιούνται (κυρίως για λόγους ελλιπούς ενημέρωσης).

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» απαίτησε τη μείωση κατά 30% όλων των δημοτικών τελών, σε μια πορεία μηδενισμού τους, ώστε να καλύπτονται τα έξοδα αυτά από τους κρατικούς πόρους (ΚΑΠ).

Για το δημοτικό φόρο, ο οποίος επιβάλλεται καθαρά και μόνο από τη διοίκηση του δήμου (χωρίς να της το επιβάλλει κάποιος κεντρικότερος νόμος), η απαίτησή μας είναι η πλήρης κατάργησή του εδώ και τώρα.

Επιπλέον η «Λαϊκή Συσπείρωση» πρότεινε:

Απαλλαγή των δημοτικών τελών σε:

·        Άπορες-φτωχές οικογένειες,

·        Πολύτεκνες οικογένειες με τέσσερα παιδιά και ετήσιο οικογενειακό εισόδημα κάτω των 35.000 ευρώ (αυξημένο κατά 3000 ευρώ για κάθε επιπλέον παιδί),

·        Άτομα με αναπηρία σε ποσοστό 67% και άνω και ετήσιο οικογενειακό εισόδημα κάτω των 35.000 ευρώ και

·        Δικαιούχους του προγράμματος «Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης» (ΚΕΑ).

Επίσης:

·        Αναστολή κάθε είδους μέτρων αναγκαστικής είσπραξης – κατασχέσεις, πλειστηριασμοί, δεσμεύσεις λογαριασμών – που βρίσκονται σε εξέλιξη ή έχουν δρομολογηθεί για χρέη προς τους δήμους, για 6 μήνες.

·        Απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής του τέλους κατάληψης κοινοχρήστου χώρου για όλο το διάστημα που ισχύουν τα ειδικά περιοριστικά μέτρα στη λειτουργία των καταστημάτων.

·        Παραγραφή των δημοτικών τελών που έχουν πιστωθεί για το ήδη υπάρχον διάστημα εφαρμογής έκτακτων μέτρων για αυτοαπασχολούμενους με εισόδημα κάτω των 12.000 ευρώ μέχρι το τέλος του χρόνου.

·        Απαλλαγή από τα δημοτικά τέλη και φόρους (καθαριότητας, ηλεκτροφωτισμού, τέλος παρεπιδημούντων, κλπ) των καταστημάτων που παρέμειναν κλειστά λόγω πανδημίας, μέχρι 30/6/2021

·        Απαλλαγή από την καταβολή μισθωμάτων για όσους μισθώνουν δημοτική περιουσία, μέχρι 30/6/2021 (κυλικεία, δημοτικά αναψυκτήρια, κ.λπ.). Διαγραφή των χρεών τους για το 2020 και για τους μήνες που ήταν σε ισχύ ειδικά μέτρα περιορισμού της λειτουργίας τους

Είναι καθαρό όμως ότι για να μπορέσουν να ισχύσουν μέτρα ανακούφισης των λαϊκών νοικοκυριών, χρειάζεται οι εργαζόμενοι να συνειδητοποιήσουν την δύναμή τους και ενωμένα και αγωνιστικά να ανατρέψουν τη σημερινή κατάσταση, παίρνοντας οι ίδιοι την εξουσία στα χέρια τους.


 

Αδιάφοροι στα προβλήματα των κατοίκων (με ενδιαφέρον όμως στο “επιχειρείν”).


Η έλλειψη χώρων πάρκινγκ μαζί με τους στενούς – και πολλές φορές χωρίς πεζοδρόμια – δρόμους, αυξάνουν τις δυσκολίες διαβίωσης των κατοίκων του Δήμου μας, ειδικά σε πυκνοδομημένες περιοχές όπως είναι η περιοχή της Βάρνας στις Συκιές.

Η κατάσταση επιδεινώθηκε το τελευταίο διάστημα, λόγω των απαιτούμενων έργων διαπλάτυνσης των πεζοδρομίων, δημιουργώντας ασφυκτικά προβλήματα εύρεσης χώρου παρκαρίσματος, σε κατοίκους και μικροεπαγγελματίες της περιοχής.

Και όμως, στην περιοχή αυτή, κάτω από την εκκλησία του Αγ. Δημητρίου, υπάρχει εδώ και δεκαετίες δημοτικό πάρκινγκ 83 θέσεων.

Παρόλο που το πάρκινγκ αυτό θα μπορούσε να είχε λύσει σε σημαντικό βαθμό το οξυμένο πρόβλημα των κατοίκων, η διοίκηση του δήμου προτίμησε να το κρατάει κλειστό (τα τελευταία χρόνια) παρά να επιτρέψει τη δωρεάν (ή έστω έναντι ενός ελάχιστου τιμήματος) χρήση του από τους περίοικους.

Θα πρέπει μάλιστα να αναφερθεί ότι ο προηγούμενος ενοικιαστής (από το 2009 έως το 2012) άφησε ανεξόφλητα χρέη (ενοίκια, απλήρωτους λογαριασμούς ΕΥΑΘ, ΔΕΗ, Δημοτικά τέλη, ΤΑΠ, κλπ), απαιτητής αξίας 179.487 ευρώ!!!

Και όμως η διοίκηση του Δήμου, με περίσσιο θράσος, δε δίστασε να επαναφέρει, στη χθεσινή συνεδρίαση (2/12/2020) του Δημοτικού Συμβουλίου, πρόταση ενοικίασης του χώρου έναντι 2000 ευρώ τον χρόνο!

Με μία απλή διαίρεση αυτό αντιστοιχεί σε 24 ευρώ τον χρόνο (ή 2 ευρώ τον μήνα) για κάθε θέση παρκινγκ.

Για μια ακόμη φορά η διοίκηση του κ. Δανιηλίδη, αρνιέται να δώσει δημοτικό χώρο – περιουσία του λαού – για χρήση στους κατοίκους της περιοχής προτιμώντας να το εμπορευτεί με ιδιώτη, ώστε η τιμή τελικά της κάθε θέσης να εκτοξευτεί πάνω από το εικοσαπλάσιο της αξίας που θα το νοικιάσει ο ιδιώτης.

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» καταψήφισε την πρόταση για ενοικίαση του παρκινγκ, απαιτώντας να δοθεί για χρήση σε κατοίκους και επαγγελματίες της περιοχής.