Η
διοίκηση στην προσπάθειά της να “κρύψει κάτω από το χαλί” τα σοβαρά προβλήματα
που υπάρχουν στα σχολεία του Δήμου, αρνήθηκε την πρόταση της «Λαϊκής
Συσπείρωσης» να καλέσει ανοικτή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με τη
συμμετοχή των φορέων της εκπαίδευσης (εκπαιδευτικούς, συλλόγους γονέων,
μαθητικά συμβούλια, κλπ) προτιμώντας να καλέσει την άτυπη «Επιτροπή Διαχείρισης Επιδημιολογικής Κρίσης του
κορονοϊού».
Στόχος
της διοίκησης είναι να κουκουλώσει τα χρονίζοντα προβλήματα τα οποία υπό τα νέα
δεδομένα της πανδημίας, φέρνουν με μεγαλύτερη ένταση το ζήτημα της υποχρηματοδότησης,
της ανεπάρκειας των σχολικών αιθουσών, των ελλείψεων στις υλικοτεχνικές
υποδομές, των μη προσλήψεων εκπαιδευτικών και καθαριστών, της αποσπασματικής
και εμβαλωματικής πολιτικής της κάλυψης των κενών στους εκπαιδευτικούς, με την
πρόσληψη αναπληρωτών.
Σε ό,τι
αφορά το ζήτημα της καθαριότητας, το καινούργιο «όπλο» στη φαρέτρα των
εκπορευόμενων από την κυβέρνηση αποφάσεων και ασμένως υιοθετούμενων από τη διοίκηση
του δήμου μας, η μεταφορά των εργαζόμενων με συμβάσεις έργου καθαριστριών από
τα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, σε αυτά της δευτεροβάθμιας, έτσι ώστε
να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες καθαριότητας, στις τάξεις της Γ’ λυκείου. Και
το εύλογο ερώτημα που προκύπτει είναι, όταν αργότερα, δηλαδή σε μία εβδομάδα,
λειτουργήσουν και οι υπόλοιπες τάξεις των λυκείων και τα γυμνάσια, και ακόμη
χειρότερα, όταν λειτουργήσουν και τα δημοτικά, πώς θα αντιμετωπιστεί το
πρόβλημα;
Μάλλον καλώντας τους
γονείς να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα μόνοι τους, επεκτείνοντας από μόνοι τους
την καραντίνα για τα παιδιά τους, αφού από παντού ακούγεται η άποψη ότι, έτσι
κι αλλιώς, με το σύστημα της εκ περιτροπής παρακολούθησης των μαθημάτων, τα
παιδιά των υπόλοιπων τάξεων του λυκείου και του γυμνασίου, θα παρακολουθήσουν
περίπου 10 πλήρεις ημέρες μαθήματα! Σε κάθε δε περίπτωση, οι γονείς θα κληθούν
να βάλουν ξανά το χέρι βαθιά στην τσέπη, αφού η χρήση μάσκας από τους μαθητές
δεν είναι υποχρεωτική, οπότε αντίστοιχα, δεν είναι υποχρεωτική η χορήγησή τους!
Σε αντιστοιχία με
τα παραπάνω, προέκυψε, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο πρόεδρος της σχολικής
επιτροπής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ότι δεν έχουν δοθεί ακόμη χρήματα, τα
οποία ούτως ή άλλως είναι ψίχουλα μπροστά στις πραγματικές ανάγκες για την
αγορά των απαραίτητων καθαριστικών για τα σχολεία, ενώ με τους ρυθμούς με τους
οποίους αυτά αγοράζονται, είναι ζήτημα λίγου χρόνου, να εξαντληθούν. Και μετά
τι θα γίνει; Μήπως πάλι κληθούν οι γονείς με τους εκπαιδευτικούς, να επιδείξουν
αίσθημα «ατομικής ευθύνης» και να αγοράσουν με το πενιχρό εισόδημά τους τα
απαραίτητα καθαριστικά;
Κουβέντα επίσης από
την πλευρά της διοίκησης για το ζήτημα της επάρκειας των σχολικών αιθουσών ή
όχι, για τη λειτουργία τους με έναν μαθητή σε απόσταση 1,5 μέτρου από τον άλλο,
αν και το ερώτημα τέθηκε. Πώς όμως να απαντηθεί από μία διοίκηση, η πολιτική της
οποίας στην ουσία δεν διαφέρει από αυτή της εκάστοτε κυβέρνησης, αφού στηρίζει
τις συγχωνεύσεις σχολείων, αύξηση αριθμού μαθητών, μειώσεις μόνιμων
εκπαιδευτικών και όλα αυτά τα μέτρα, τα οποία διαχρονικά έχουν οδηγήσει στην
υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας, με τα οποία στην πράξη συμφωνεί απόλυτα,
υπερθεματίζοντας πολλές φορές.
Από την άλλη, στο
πλαίσιο και πάλι της περιβόητης «ατομικής ευθύνης», όπου το καπιταλιστικό
κράτος δεν θέλει να «επιβαρυνθεί» τα έξοδα δημιουργίας δομών υγείας εντός των
σχολικών μονάδων, τέθηκε το ζήτημα της θερμομέτρησης των μαθητών κατά την
προσέλευσή τους στα σχολεία, χωρίς όμως να υπάρχει οποιαδήποτε πρόνοια για το
ποιος θα προβαίνει στη θερμομέτρηση, ή ακόμη χειρότερα, με την «πρόταση» να
αναλάβουν και αυτό το έργο οι εκπαιδευτικοί! Αυτοί δηλαδή οι οποίοι έχουν ήδη
επιφορτιστεί με το έργο της επιτήρησης της εφαρμογής των μέτρων διατήρησης της
απόστασης μεταξύ των μαθητών, το εκπαιδευτικό έργο και ό,τι άλλο το ανύπαρκτο
κράτος και οι πλειοδοτούντες στην υποκρισία δήμαρχοι θέλουν να τους φορτώσουν
στην πλάτη, καλούνται να επιτελέσουν και ιατρικά καθήκοντα και να αξιολογήσουν
προφανώς τα αποτελέσματα της θερμομέτρησης, ενώ το μέτρο αυτό θα έπρεπε να
εφαρμοστεί, αν είχαν δημιουργηθεί δομές σχολικής υγιεινής και ασφάλειας με
τη στελέχωση όλου του απαραίτητου προσωπικού (σχολίατροι, νοσηλευτές κ.τ.λ.)».
Έκθεση
ιδεών από την πλευρά της διοίκησης, με την έλλειψη όμως απάντησης στο βασικό
ερώτημα, του ποιος θα επιβαρυνθεί με το κόστος εφαρμογής τους, χωρίς την
ενημέρωση για την πραγματική κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία του δήμου μας,
ενόψει της επανέναρξης λειτουργίας τους.
Με
αυτά τα δεδομένα απαιτούμε να δοθούν έγκαιρα στοιχεία σε όλους για την αναγκαία
υλικοτεχνική και κτιριακή
υποδομή με τις νέες συνθήκες που δημιουργούνται σήμερα και συγκεκριμένα να
δοθούν απαντήσεις στα εξής :
-
Ποιες είναι οι κτηριακές ανάγκες στον Δήμο μας με βάση τους λιγότερους
μαθητές ανά αίθουσα, ώστε σε κάθε μαθητή να αναλογούν τουλάχιστον 5 τετρ. μέτρα
-
Τα στοιχεία αυτά δεν
πρέπει να μείνουν μονάχα στο εμβαδόν των αιθουσών αλλά και στην ποιότητά τους
όσο αφορά τον καλό αερισμό, τους διαδρόμους των σχολείων, τους αύλειους χώρους,
τις τουαλέτες, κλπ
-
Ποια λύση θα δοθεί για τον
συνεχή καθαρισμό – εν ώρα λειτουργίας – αιθουσών και άλλων σχολικών χώρων. Τι
θα γίνει με τις σχέσεις εργασίας των καθαριστριών.
-
Ποια μέτρα θα παρθούν για
τις ευπαθείς ομάδες είτε πρόκειται για μαθητές είτε για εκπαιδευτικούς.
-
Θα προχωρήσουν με ευθύνη
του κράτους μαζικά τεστ ανίχνευσης του ιού στα σχολεία; Θα δημιουργηθούν δομές
σχολικής υγιεινής και ασφάλειας με τη στελέχωση όλου του απαραίτητου προσωπικού
(σχολίατροι, νοσηλευτές κ.τ.λ.);
-
Τι μέτρα στήριξης θα
υπάρξουν για τα προσφυγόπουλα που φοιτούν στα σχολεία μας; Τι μέριμνα θα
υπάρξει για την υγεία τους, την περίθαλψη τους, τη μετακίνησή τους από και προς
τα σχολεία;
Σε
αυτά και σε πολλά άλλα ερωτήματα θα πρέπει να υπάρξουν απαντήσεις, αλλά και το
κυριότερο θα πρέπει να υπάρξουν συγκεκριμένες αποφάσεις που να οδηγούν στη λύση
τους.
Σε αυτό το πνεύμα, πρέπει να γίνει κατανοητό, ότι ο λαός
πρέπει να πάρει στα χέρια του το ζήτημα της ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων, να
παλέψει την προσπάθεια να δοθούν στην δημόσια παιδεία όλοι οι αναγκαίοι πόροι
και να διεκδικήσει από τη διοίκηση του δήμου να πάψει να συμπορεύεται με τις πολιτικές
των κυβερνήσεων που διαχρονικά οδηγούν στην υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας,
ώστε να λειτουργήσει ένα σύγχρονο δημόσιο σχολείο, το οποίο να ανταποκρίνεται στις
ανάγκες της λαϊκής οικογένειας, χωρίς να πρέπει η λαϊκή οικογένεια που έχει
ματώσει όλα τα χρόνια της κρίσης, να ξαναβάλει ακόμη μια φορά το χέρι, βαθιά στην
τσέπη της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.