Σάββατο 9 Μαρτίου 2024

Δελτίο τύπου για τις τοποθετήσεις της Λαϊκής Συσπείρωσης στην ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου (Λογοδοσία Δημοτικής Αρχής) στις 22/2/2024

 


Στην ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας της δημοτικής αρχής, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης έθεσαν τα εξής 4 θέματα: 

 1) Για τις συντηρήσεις των σχολικών συγκροτημάτων και την κατασκευή νέων.

Με την υπ’ αριθμό 134 απόφαση του δημοτικού συμβουλίου στις 17-5-2023, τροποποιήθηκε το τεχνικό πρόγραμμα έτους 2023, εγκρίθηκε η μελέτη με αρ. 14/2023 και καθορίστηκε ο τρόπος εκτέλεσης του έργου:  «Συντηρήσεις σχολικών συγκροτημάτων του Δήμου Νεάπολης – Συκεών 2023-2024», προϋπολογισμού 1.800.000 με ΦΠΑ 24%. Στην απόφαση αναφέρεται ότι το έργο  θα χρηματοδοτηθεί από ίδια έσοδα ως εξής:

·         Για το έτος 2023 ποσόν 100.000,00

·         Για το υπόλοιπο ποσό των 1.700.000,00 θα υπάρξει πρόβλεψη κατά τη σύνταξη του προϋπολογισμού του έτους 2024.

Παρακαλούμε όπως ενημερωθεί αναλυτικά το σώμα του δημοτικού συμβουλίου, για το ποια έργα και με τι κόστος εκτελέστηκαν, ποια βρίσκονται σε εξέλιξη και ποια δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει. Σε τι ποσοστό έχει υλοποιηθεί ο προϋπολογισμός για το 2023 και το 2024;

Επίσης, σε ποια φάση βρίσκονται η κατασκευή σχολικών συγκροτήματων 1ου και 5ου δημοτικών σχολείων –νηπιαγωγείων, 1ου ΕΠΑΛ Συκεών, 4ου Δημοτικού Σχολείου Πεύκων και 7ου Νηπιαγωγείο Πεύκων καθώς και την κατασκευή κλειστού γυμναστηρίου στην οδό Αυγερινοπούλου;

Υπάρχει σχεδιασμός για ίδρυση, λειτουργία και ανέγερση νέων σχολικών μονάδων; Σε τι φάση βρίσκονται, σε ποιό πρόγραμμα χρηματοδότησης θα ενταχθούν; Ποιες είναι οι διάθεσιμες εκτάσεις γης, χαρακτηρισμένες για σχολική στέγη, για αξιοποίησή τους με προοπτική την ανέγερση σχολικής στέγης;

 

Η απάντηση που δόθηκε από την διοίκηση είναι ότι δεν έχει δοθεί ούτε ένα ευρώ από τους σχετικούς κωδικούς του αναμορφωμένου Τεχνικού Προγράμματος του Δήμου. Τι επικαλέστηκαν ως πρόβλημα; Διαδικαστικά ζητήματα που θέλουν χρόνο για να ξεπεραστούν.

Όμως η κατάσταση σε δεκάδες σχολικά κτήρια είναι από προβληματική έως και επικίνδυνη για την υγεία και τη σωματική ακεραιότητα μαθητών και εκπαιδευτικών. Σχετικές λίστες με καταγραφή των πιο επειγόντων προς αντιμετώπιση προβλημάτων, είχαν σταλεί άλλωστε πριν σχεδόν ένα χρόνο από συλλόγους γονέων και διδασκόντων από δεκάδες σχολεία.

Στην παρέμβαση μας στην συνεδρίαση τονίσαμε ότι χρειάζεται προτεραιοποίηση στα ζητήματα των σχολικών υποδομών. Απαιτείται άμεση παρέμβαση γιατί είναι μεγάλος ο όγκος των προβλημάτων και δεν υπάρχει κανένα περιθώριο αναμονής. Αυτό σημαίνει άμεση αλλαγή του προσανατολισμού του Τεχνικού Προγράμματος του Δήμου, αλλά και εξασφάλιση επιπλέον κονδυλίων και βέβαια ο καθορισμός ενός χρονοδιαγράμματος παρεμβάσεων που θα αντιμετωπίζουν τα προβλήματα.

Ζητάμε να ενισχυθούν τα κονδύλια στην παραπάνω κατεύθυνση από ίδιους πόρους του Δήμου αλλά και να διεκδικηθούν νέα κονδύλια από τα Υπουργεία Παιδείας & Εσωτερικών.

Ζητάμε να ξεκινήσουν άμεσα ενέργειες που αφορούν την ανέγερση νέων σχολικών κτηρίων, ώστε να αντιμετωπιστεί η προβληματική στέγαση εκατοντάδων παιδιών της προσχολικής αγωγής σε ισόγεια καταστήματα, να αντιμετωπιστούν οι ανάγκες για σύγχρονα κτήρια (πχ 1ο-5ο δημοτικό Συκεών, 1ο δημοτικό Αγ.Παύλου,7o-9o δημοτικό Νεάπολης κ.α.), να λυθεί το πρόβλημα με τις διπλοβάρδιες σχολείων (εδώ και 25 χρόνια το 1ο ΕΠΑΛ με το 4ο γυμνάσιο Συκεών)

2)  Για την αξιοποίηση του δημοτικού ακινήτου στην Ποτίδαια Χαλκιδικής

Ο δήμος μας κατέχει στην κυριότητα του ακίνητο στην Ποτίδαια Χαλκιδικής που διαθέτει εγκαταστάσεις και υποδομές για κατασκήνωση. Για πάνω από δυο δεκαετίες ο χώρος έχει εγκαταλειφθεί πλήρως.  Στα πλαίσια της «αξιοποίησης» του, η δημοτική αρχή προχώρησε για πρώτη φορά το 2021 σε δημοπρασία για τη μακροχρόνια εκμίσθωση για τουριστικούς σκοπούς. Σήμερα, 2 χρόνια μετά την άγονη δημοπρασία, επανέρχεται με νέα. Δηλαδή παραχωρεί σε ιδιώτη έναν χώρο «φιλέτο» που θα μπορούσε πραγματικά να αξιοποιηθεί ώστε εκατοντάδες παιδιά του δήμου μας να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους για θερινές διακοπές, που για χρόνια τους στερούν οι αντιλαϊκές πολιτικές όλων των κυβερνήσεων.

Ο δήμος μας έχει την οικονομική δυνατότητα να προχωρήσει άμεσα σε όλες τις απαραίτητες εργασίες ανακαίνισης, αναβάθμισης, εκμετάλλευσης ώστε από αυτό το καλοκαίρι, τα παιδιά του δήμου μας να  απολαμβάνουν δωρεάν όλες τις υπηρεσίες της κατασκήνωσης, από τη μεταφορά τους, τη σίτισή τους, την άθλησή τους, μέχρι την δημιουργική τους απασχόληση. Πως τοποθετείται για αυτό το θέμα η δημοτική αρχή;

 

Η διοίκηση του δήμου ενημέρωσε το δημοτικό συμβούλιο ότι προχώρησε σε δημόσια πλειοδοτική δημοπρασία για την εκμίσθωση για τουριστικούς σκοπούς για 35 χρόνια του ακινήτου, έκτασης 23.250τ.μ. Προσωρινός πλειοδότης αναδείχθηκε εταιρεία βουλγαρικών συμφερόντων.

Είναι ακόμη μία απόδειξη ότι η δημοτική αρχή κινείται στις ράγες των προτεραιοτήτων που ορίζουν επιχειρηματίες, κράτος και κυβερνήσεις. Βάζουν τεράστια εμπόδια στην αξιοποίηση τέτοιων υποδομών σε κατεύθυνση εξυπηρέτησης των λαϊκών αναγκών ανοίγοντας το δρόμο στην ιδιωτικοποίηση / εμπορευματοποίηση του δημόσιου πλούτου, στο όνομα της«ανάπτυξης» και των επιχειρηματικών συμφερόντων.

Στην τοποθέτηση μας τονίσαμε ότι ο χώρος πρέπει να αξιοποιηθεί και να χρησιμοποιηθεί προς όφελος των παιδιών και των οικογενειών του δήμου. Να λειτουργήσει ως θερινή δημοτική κατασκήνωση.

Είναι απολύτως σύγχρονη απαίτηση για υψηλού επιπέδου, δημόσια και δωρεάν δημιουργική απασχόληση των παιδιών που θα τα βοηθάει να μορφώνονται, να διασκεδάζουν και να αναπτύσσονται.


3) Για την λειτουργία του Κοινωνικού Παντοπωλείου, του Συσσιτίου και της χρηματικής βοήθειας σε απόρους.

Σκοπός της λειτουργίας του Κοινωνικού Παντοπωλείου, του Συσσιτίου και της χρηματικής βοήθειας σε απόρους, είναι πρωταρχικά η κάλυψη βασικών βιοτικών αναγκών των οικονομικά και κοινωνικά αδύναμων δημοτών του Δήμου.

Είναι γνωστό σε όλους, ότι υπάρχουν εκατοντάδες οικογένειες που είναι καταγραμμένες στις Υπηρεσίες του  Δήμου και έχουν άμεση ανάγκη επιβίωση.             

Ποια είναι τα πεπραγμένα αυτών των δομών του 2023;

Υπάρχουν αιτήματα που έχουν γίνει από δημότες και έχουν απορριφθεί; Ποιοι ήταν οι λόγοι;

Οι αιτήσεις που γίνονται, να έρχονται όλες στο Δημοτικό Συμβούλιο (με θετική ή αρνητική εισήγηση από τις υπηρεσίες) που είναι το μόνο όργανο που μπορεί να γνωμοδοτεί και να αποφασίζει. Ποια είναι η γνώμη της διοίκησης;

 

Από τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν από την διοίκηση, επιβεβαιώνεται ότι οι ωφελούμενοι του κοινωνικού Παντοπωλείου, του κοινωνικού φαρμακείου και του συσσιτίου είναι ελάχιστοι. Μάλιστα, ενώ το κοινωνικό παντοπωλείο διένειμε το 2022 τρόφιμα σε 350 οικογένειες κατά μέσο όρο που αντιστοιχεί σε 700 άτομα, το 2023 υπήρχε μείωση των ωφελούμενων καθώς εξυπηρέτησε κατά μέσο όρο 250 οικογένειες το μήνα που αντιστοιχεί σε 420 άτομα. Χαρακτηριστικά είναι επίσης ότι το ημερήσιο χρηματικό ποσό που αντιστοιχεί στα τρόφιμα που δίνονται ημερησίως δεν ξεπερνά τα 0,50 ευρώ ανά «ωφελούμενο» .Τα τρόφιμα και υλικά που μοιράζονται στους ωφελούμενους δεν δίνονται με βάση τις πραγματικές τους ανάγκες αλλά με βάση τι μαζεύουν τα σχολεία ή τι δίνουν κάποια σούπερ μάρκετ. Για την έκτακτη οικονομική βοήθεια που δίνεται σε κατοίκους που αντιμετωπίζουν μια έκτακτη ανάγκη, και ενώ ο νόμος τους δίνει το δικαίωμα να διαθέτουν το 1,5% των τακτικών εσόδων του δήμου σε οικονομικά αδύνατους, καθώς και σε πολύτεκνους κατοίκους, για το 2023 οι ωφελούμενοι ήταν 2 άτομα!

Και όλα αυτά σε μία περίοδο που οι λαϊκές οικογένειες του δήμου μας περνάνε τεράστιες δυσκολίες με την εκτίναξη της ακρίβειας, τα κλειστά μαγαζιά, τη συρρίκνωση μισθών και μεροκάματου, τη φτώχεια να σπάει κόκαλα.

Ζητάμε την τροποποίηση του Κανονισμού Λειτουργίας και Διαχείρισης του Κοινωνικού Παντοπωλείου ώστε να διευρυνθεί ο αριθμός των δικαιούχων, και να καλύπτει όλες τις άπορες και φτωχές οικογένειες που το έχουν ανάγκη.

Ζητάμε επίσης απαλλαγή από τα δημοτικά τέλη και φόρους των δικαιούχων του Κοινωνικού Παντοπωλείου.

Σκοπός της λειτουργίας της Δομής πρέπει να είναι πρωταρχικά η κάλυψη βασικών βιοτικών αναγκών των οικονομικά και κοινωνικά αδύναμων δημοτών του Δήμου, η ψυχοκοινωνική τους υποστήριξη καθώς και η διασύνδεση με άλλες Υπηρεσίες και Φορείς. Έτσι μπορούν να ανακουφίζονται προσωρινά, να στέκονται «όρθιοι» και να μην αρκούνται σε αυτά, αλλά να διεκδικούν όλα εκείνα, που δικαιούνται!

 

    4) Για την στατική επάρκεια των δημοτικών κτιρίων.

Τα τελευταία χρόνια έρχονται συνεχώς στην επιφάνεια προβλήματα σε δημόσια κτίρια, όπως με την σχολική στέγη και τις υποδομές των σχολείων. Προβλήματα που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια μαθητών και προσωπικού, των δημοτών και των εργαζομένων του δήμου, την επάρκεια σε χώρους.

 Ο πρωτοβάθμιος προσεισμικός έλεγχος που διενεργήθηκε πριν 2 χρόνια σε δημόσια κτίρια, όπως σχολεία, αθλητικές εγκαταστάσεις, δομές κοινωνικής πρόνοιας, δημοτικές υπηρεσίες, χώρους πολιτισμού κ.α.,  στην ουσία δεν βοήθησε στο να βγει κάποιο συμπέρασμα.  Υπάρχει πρόθεση από την διοίκηση να προχωρήσει  δευτεροβάθμιος ή  τριτοβάθμιος έλεγχος;  Έχουν διενεργηθεί μελέτες στατικής επάρκειας για τα υφιστάμενα κτίρια; Έχουν διαπιστωθεί βλάβες σε κτίρια εξαιτίας της ελλιπούς στατικής επάρκειας;

 

Η δημοτική αρχή ενημέρωσε ότι έχει πραγματοποιήσει προσεισμικό έλεγχο σε όλα τα σχολικά και δημοτικά κτίρια, χωρίς να προκύπτει κάτι ανησυχητικό. Ο έλεγχος που έγινε από εξειδικευμένους ερευνητές που  εξέτασαν σε πρώτο βαθμό όλα τα δημόσια κτίρια σε επίπεδο αντισεισμικής θωράκισης και στατικότητας και τα αποτελέσματα της έρευνας έχουν δημοσιευτεί.

Στην τοποθέτηση μας στο δημοτικό συμβούλιο, εκφράσαμε την ανησυχία μας καθώς αυτός ο προσεισμικός έλεγχος ήταν μόνο οπτικός. Υπενθυμίζουμε ότι υπάρχουν σχολεία που έχουν κατασκευαστεί πριν το 1985 και ακόμη παλαιότερα, δηλαδή σύμφωνα με παλιότερους αντισεισμικούς κανονισμούς.

Η εξασφάλιση σύγχρονων – ασφαλών – δημόσιων υποδομών, η λήψη άμεσα μέτρων για την αντιμετώπιση των ζημιών και τον έλεγχο των σχολικών μονάδων και των υπόλοιπων δημόσιων κτιρίων, αφορά στη σωματική ακεραιότητα και τη ζωή χιλιάδων ανθρώπων. Αποτελεί ζήτημα ύψιστης προτεραιότητας.

Το Δημοτικό Συμβούλιο και η δημοτική αρχή πρέπει να διεκδικήσουν.

Να πραγματοποιηθούν ουσιαστικοί έλεγχοι και όχι μόνο οπτικοί, από αρμόδιες επιτροπές του ΟΣΚ, σε συνεργασία με τις τεχνικές υπηρεσίες των ΟΤΑ και να παρασχεθούν πιστοποιητικά καταλληλότητας για όλα τα σχολεία. Ο ουσιαστικός – ενδελεχής έλεγχος όλων των σχολικών μονάδων να γίνει ΑΜΕΣΑ σε όλα τα επίπεδα (στατική επάρκεια – έξοδοι διαφυγής – πυρασφάλεια – επάρκεια σε προαύλια και χώρους συγκέντρωσης).

Να εξασφαλισθεί χρηματοδότηση και επιστημονικό εξειδικευμένο προσωπικό ώστε να ενισχυθεί αποφασιστικά ο προσεισμικός έλεγχος σε μόνιμη και σταθερή βάση. Να συνταχθεί μητρώο ελέγχων που θα επικαιροποιείται περιοδικά.

Γενναία χρηματοδότηση των σχολείων ώστε να εξασφαλίζεται η λειτουργική, κτηριακή, υλικοτεχνική υποδομή και η συντήρησή της, για την κάλυψη των αναγκών της εκπαιδευτικής διαδικασίας.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.